MOBILITAT

PROGRAMA 2023

1- EDUCACIÓ 2- CULTURA 3- ESPORTS 4- SOLIDARITAT
5- SOSTENIBILITAT 6- ESPAI PÚBLIC 7- MOBILITAT 8- MEDI NATURAL
9- DRETS SOCIALS 10– SALUT 11- SEGURETAT 12– COMUNITAT 13– ECONomia 14- BON GOVERN

Més connexions i més camins a peu

Volem que Tiana sigui un poble en què moure’s sigui fàcil per als veïns. Perquè caminar pugui ser la prioritat, cal tirar endavant un pla consensuat amb el conjunt de la ciutadania i del teixit comercial que pugui aplicar-se de manera gradual, que tingui per objectiu una mobilitat sostenible i saludable i que estimuli l’activitat comercial a Tiana.

 

Fer que anar a peu sigui la millor opció i reduir l’ús del cotxe

  • Augmentar els espais pacificats de trànsit amb prioritats per als vianants i la bicicleta. Enllestir la pacificació del carrer Matas fins al carrer Enric Borràs, consensuada amb el veïnat.
  • Fer més bonic el carrer de les Flors, arreglant el carrer i guanyant espai per als vianants.
  • Tornar a fer bonic el carrer Onze de Setembre, substituint les accions provisionals d’urbanisme tàctic per una vorera més ampla, consensuat amb el veïnat.
  • Guanyar espai per als vianants a l’avinguda Isaac Albéniz. Avaluar totes les opcions conjuntament amb la Diputació de Barcelona, en el marc del Pla de Mobilitat Urbana de Tiana 2023. 
  • Millorar els camins verds a l’escola per afavorir-hi l’accés a peu, en un entorn saludable i segur, i per fomentar l’autonomia de l’alumnat. Estudiar la viabilitat d’un bicibús perquè els infants vagin de casa a l’escola amb bicicleta en grup, acompanyats per un adult.
  • Negociar amb l’AMB un bitllet especial superreduït per a viatges interns a Tiana dels autobusos metropolitans de 5 parades com a màxim.
  • Impulsar un transport col·lectiu a demanda intern amb vehicles de fins a 9 places, amb prioritat per a la gent gran, que ajudi a connectar totes les zones de Tiana, inclosa la Virreina.
  • Impulsar l’ús del cotxe compartit a través del web municipal.
  • Estudiar senyalitzar millor els aparcaments amb un sistema intel·ligent connectat amb una app.
  • Millorar el control de l’excés de velocitat dels cotxes i les motos per millorar la seguretat i per reduir el soroll.
  • Reordenar el trànsit i reduir els problemes de mobilitat a la Ciutadella.
  • Augmentar les zones d’aparcament per a residents.

 

  • “Augmentarem els espais pacificats de trànsit amb prioritat per als vianants”

    Pau Seda Oro i Eulàlia Serrat de Mas

  • “Treballarem per una connexió ràpida amb el tren a Montgat i el metro de Badalona, i lluitarem per una línia de bus directa a Barcelona”

    Isaac Salvatierra Pujol

Impulsar una mobilitat sostenible

  • Crear més punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.
  • Continuar substituint progressivament el parc de vehicles municipals per vehicles elèctrics.
  • Facilitar la connexió intermodal a l’estació de tren de Montgat en bicicleta. Fer avançar les negociacions amb Montgat per la connexió del carril bici per la Riera Sant Jordi fins a l’estació de Montgat per donar sortida al projecte actual.
  • Reclamar a l’AMB la implantació del bicing metropolità AMbici a Tiana.

 

Millorar la connexió i les freqüències de pas per entrar i sortir de Tiana en transport públic

  • Vetllar perquè les noves rutes de busos de l’AMB compleixin amb la demanda de l’Ajuntament de Tiana d’una connexió ràpida amb bus a l’estació de Renfe de Montgat i el metro de Badalona, amb més freqüències de pas i una millor coordinació horària amb el tren.
  • Seguir reclamant un aparcament exclusiu i gratuït per als usuaris i usuàries de Renfe (park and ride) a l’estació de Montgat. Revisar el conveni actual pel qual els tianencs i tianenques han de pagar per aparcar.
  • Reclamar que es recuperi el servei de bus a l’hospital de Can Ruti.
  • Seguir reclamant crear una línia d’autobús exprés directe (AMB Exprés) Tiana-Barcelona. Reclamar el carril bus VAO a la C-31 de Barcelona fins a Montgat per facilitar el pas a l’autobús interurbà.