El dret a l’habitatge i el deure de fer les coses ben fetes

Junts per Tiana va votar en contra de la modificació del pla parcial Vessants II davant la manca d’informació i claredat del projecte i dels acords presentats per l’equip de Govern. A partir de l’aprovació de la modificació, que fa que tots els vehicles dels nous habitatges socials entrin per can Besora, Junts engega el seguiment de la situació amb reunions amb els veïns i veïnes, tècnics especialitzats i la iniciativa de portar al ple una aturada temporal per estudiar les alternatives davant un projecte que preveu fer una urbanització sense carrers i complicant la densitat del trànsit i l’aparcament a la zona de la Riera de Tiana i can Besora.

El portaveu de Junts, Isaac Salvatierra, en fa el resum de la situació en el seu blog: 10 conculsions del ple sobre el pla urbanístic Vessants II.

El mes de maig Junts per Tiana impulsa un acord de ple per aturar els tràmits, repensar el projecte i garantir el dret a l’habitatge social. I al ple de juliol s’aprovar per unanimitat de tots els grups, amb el consens dels veïns i veïnes de can Besora, el compromís de modificar les entrades de l’aparcament i la construcció del carrer que donarà entrada als habitatges socials per a l’Avinguda Lluís Companys. L’acord de ple és fruit de les reunions que s’han fet amb els veïns i veïnes i reforça el compromís aprovat pel ple del mes de maig impulsat per Junts per Tiana.

L’acord preveu incloure a les escriptures que l’Ajuntament signarà amb Fem Ciutat que l’accés rodat a l’aparcament acordat en aquest escrit sigui l’indicat en el punt 2 d’aquesta proposta d’acord tal com l’Alcaldessa va oferir verbalment als veïns i veïnes de La Riera i Can Besora.

A més, s’ha acordat convocar una reunió del Consell Assessor d’Urbanisme de Tiana (CAUT) per parlar del projecte de desenvolupament del Pla Parcial Subsector dels Vessants II i convidar-hi a una representació dels veïns i veïnes de la zona així com a l’arquitecte que ha dissenyat l’edificació, amb la presència també dels veïns i veïnes afectats.

L’acord del mes de maig

Junts per Tiana va impulsar un acord de ple vinculant el mes de maig per tal d’aturar temporal l’execució del pla parcial Vessants 2, que arran de les darreres modificacions, generen un problema de mobilitat a la zona de can Besora.

El Govern no va informar del detall de la modificació als grups municipals i no va fer els estudis als quals els obligava la llei. “No estem seguint ni l’esperit, ni la lletra de la legislació vigent sobre la tramitació, publicitat i participació en els processos de planejament urbanístic”, va dir Isaac Salvatierra durant el ple en una intervenció que podeu recuperar aquí.

 

Al ple de juny, Junts per Tiana presenta una interpel·lació per fer seguiment de la situació i comprovar que s’està complint l’acord del ple de maig.

Trasllat de l’acord a la Generalitat

El portaveu de Junts per Tiana, Isaac Salvatierra, s’ha adreçat a Agustí Serra Monté, Director General d’Ordenació del Territori i Urbanisme, mitjançant una carta, per posar-lo en cotext en quines condicions es pretén aprovar definitivament el pla parcial Vessants 2. L’equip de govern de Tiana no ha detallat en la documentació que s’ha traslladat a la Generalitat el fet que els habitatges socials es construeixin abans d’urbanitzar la zona amb les complicacions que això pot suposar per als veïns de la zona els mateixos adjudicataris dels pisos socials.

En la carta, Isaac Salvatierra, explica que el ple ha aprovat la supensió temporal del pla a l’espera que estudii la situació el consell d’urbanisme, que encara no ha aprovat la totalitat dels seus membres.

També ha adjuntat el projecte dels pisos de protecció oficial que no consta en la documentació que l’equip de govern ha traslladat a la Generalitat per a la seva aprovació definitiva.

Informació als bombers

En paral·lel, Junts per Tiana, ha demanat a la direcció general de prevenció i extinció d’incendis i salvaments si s’ha fet un informe sobre l’accés dels vehicles d’emergències després de l’aprovació de la modificació del pla que permet construir els habitatges sense el desenvolupament de la urbanització, i per tant, sense la construcció dels nous carrers, entre ells, els que han de permetre l’entrada de camions de bombers i ambulàncies als nous pisos de protecció oficial.

 

Et pot interessar

Escriu aquí el teu comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.