Junts pregunta al ple sobre l’actuació policial davant l’última onada de robatoris a cases

Aquesta és la interpel·lació que Junts per Tiana ha entrat al registre i que l’alcaldessa havia de respondre en el ple municipal del 20 de desembre:

 

L’equip de govern no va respondre cap pregunta. Ho farà per escrit i a la comissió informativa. L’alcaldessa ha acceptat convocar una Junta Local de Seguretat amb tots els grups municipals.

Les preguntes

Junts per Tiana està fent control de tots els temes que són competència del govern municipal des de principis del mandat. En matèria de seguretat, el 2 de novembre del 2015, ara fa un any, Junts va preguntar al ple municipal per què s’havia arraconat el sotsinspector de la policia local i s’havien delegat les funcions de cap del cos a un nou agent, de rang inferior, provinent de fora el municipi. Així mateix, el maig del 2016, Junts va reclamar a l’equip de govern que fes públics els índexs delictius del poble –amagats sistemàticament, a diferència de la majoria de municipis– sota la premissa que una població més informada és una població menys vulnerable. No hi ha prevenció sense informació prèvia. No hi ha gestió per resultats, ni rendició de comptes, sense un sistema basat en indicadors públics avaluables.

Durant els últims mesos, l’equip de govern ha fet un tomb en les polítiques de prevenció: s’ha informat als veïns porta a porta, s’han editat fulls informatius i s’ha proclamat a la revista municipal que naixia una policia local “més propera al poble”. Aquest últim any també s’ha millorat el sistema informàtic de la política i s’hi han destinat més mitjans.

Amb tot, l’últim repunt de robatoris amb força a domicilis ha evidenciat descontrol, descoordinació i falta de tacte a l’hora d’abordar el tema amb els veïns. És per això que Junts per Tiana formula les següents preguntes a l’alcaldessa, Esther Pujol:

Sobre la descoordinació:

– Funciona amb total fluïdesa la Mesa de Coordinació Operativa entre Policia Local i Mossos d’Esquadra?

– Quant de temps fa que han detectat problemes amb la centraleta telefònica de la Policia Local, tal com s’han queixat alguns veïns que trucaven i no els agafaven el telèfon?

– No quadren els robatoris amb força que asseguren els veïns de Les Costes amb els que té registrats la Policia Local i els Mossos d’Esquadra. Han detectat problemes informàtics que hagin impedit que es registrés alguna denúncia?

– Té constància que s’hagin deixat d’entrar denúncies al sistema?

– Quines inversions s’han fet aquest 2016 a la Policia Local? Els mitjans informàtics que s’han adquirit a què corresponen?

Sobre les càmeres de seguretat i el lector de matrícules:

– S’han tramitat o s’estan tramitant els permisos a la conselleria d’Interior i a la Comissió de Control de Dispositius de Videovigilància de Catalunya per a la instal·lació de càmeres de seguretat a diversos punts del poble?

– A dia d’avui, quantes càmeres de videovigilància hi ha al poble i quants lectors de matrícules que funcionin?

Sobre la substitució del sotsinspector de la Policia Local per un caporal com a responsable del cos:

– Quines tasques està fent actualment el sotsinspector? No hauria estat més lògic encomanar-li tasques de policia administrativa, ateses les necessitats de la Policia Local?

– Com s’explica que agents amb experiència del cos hagin demanat el trasllat a altres municipis?

Sobre les demandes dels veïns de Les Costes:

– Els veïns de les Costes els van presentar durant la reunió del 7 de desembre a la Sala d’Exposicions un document amb 10 demandes, entre les quals figura l’actualització del pla local de seguretat (que desconeixem si existeix), la instal·lació de càmeres de videovigilància i la millora de la centraleta telefònica. Ja han dit que la centraleta cal canviar-la i que ampliaran el pressupost previst per al 2017 en seguretat. Però, a la resta, hi donaran resposta?

Et pot interessar

Escriu aquí el teu comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.