Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona és una institució de govern local del seu àmbit territorial: Les comarques de Barcelona, 311 municipis en xarxa. És  el 24% del total de la superfície de Catalunya i el 74,4% del total de la població catalana (més de cinc milions i mig de persones). Actua directament prestant serveis en cooperació amb els ajuntaments.

És una institució governada per alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores dels ajuntaments barcelonins escollits de manera indirecta, perquè els seus components, els diputats, són elegits entre els alcaldes i regidors dels consistoris, agrupats per partits judicials, d’acord amb el nombre de vots obtinguts per les candidatures que han superat el mínim del 3%. Des de la seva presa de possessió el 15 de juliol de 2015, la presidenta de la Diputació de Barcelona és l’Excma. Sra. Mercè Conesa i Pagès.

La Diputació de Barcelona fonamentalment dóna suport tècnic, econòmic i tecnològic als ajuntaments perquè puguin prestar serveis locals de qualitat de manera més homogènia a tot el territori. Coordina serveis municipals i organitza serveis públics de caràcter supramunicipal.

Tiana no té cap càrrec electe en els òrgans de govern de la Diputació de Barcelona.

Òrgans de govern

El govern de la Diputació de Barcelona es regeix, de manera general, per la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i pel seu Reglament orgànic.

Els òrgans de govern són:

Òrgans complementaris:

A més, el Ple de la Diputació de Barcelona, en la sessió celebrada el 29 de novembre de 2011, va aprovar l’actual estructura directiva.

Retribucions per dedicació exclusiva

Els membres electes de la Diputació de Barcelona que exerceixen el seu carrec amb caràcter de dedicació exclusiva, cobren catorze menusalitats per any.

Retribucions

 

 

Sopar d’estiu al carrer St Bru

Quan enmig de la campanya electoral vam acabar el Tupper Junts al carrer Sant Bru, ja vam marxar amb un munt d’històries de Tiana i una invitació a tornar-hi un cop passades les eleccions. No tota la llista de l’agrupació d’electors va poder venir a aquell acte en un dels indrets més antics i amb més història del poble. I vam acceptar de grat la invitació. Divendres hi vam anar tots els que no hem marxat de vacances i vam poder compartir amb un grup de veïns històries individuals i col·lectives del poble. De la Tiana viva per la qual treballa Junts per Tiana.

Un sopar a la fresca senzill i agradable que volem repetir a altres zones del poble per conèixer més el nostre passat i present i perquè els veïns i veïnes de Tiana ens tingueu a prop per tot el que necessiteu.

Ens agrada compartir el dia a dia del poble i conèixer les vostres preocupacions per poder posar-hi remei.

[flickr_set id=”72157657201370331″]

Posa’t en contacte amb nosaltres a junts@juntstiana.cat

Junts retreu l’opacitat de l’equip de govern durant el ple

Diversos grups van fer notar en el ple municipal la necessitat de saber el calendari de plens, reunions i comissions amb més temps i tenir accés a la documentació abans per poder “exercir el dret i el deure d’oposició”. El portaveu de Junts, Isaac Salvatierra, ho va fer notar durant el ple tot i la intervenció de l’alcaldessa per impedir que Junts posés de manifest les dificultats amb les què l’oposició ha topat aquest inici de mandat.

 

L’agrupació d’electors ha entrat al registre municipal diverses preguntes sobre temes que preocupen els veïns i veïnes iq ue necessiten una resposta urgent. El Govern no ha respost res.

L’Ajuntament de Tiana es va constituir el 13 de juny. Fins al setembre, però, l’oposició no pot interpel·lar el govern en els plens. El fet que els dos plens del juliol hagin estat extraordinaris i no se n’hagi convocat cap d’ordinari, ha provocat que cap grup de l’oposició hagi pogut presentar mocions ni preguntes, i que les seves intervencions s’hagin cenyit a l’ordre del dia previst pel govern.

Tampoc s’ha constituït encara la junta de portaveus on tots els grups hi tenen representació i on es tractarà els temes i projectes que han d’anar al ple. També s’ha deixat la seva constitució pel setembre. ERC s’ha compromès que les juntes de portaveus siguin operatives i s’hi tractin qüestions de fons per mirar d’arribar a consensos entre govern i oposició.

Els dos plens extraordinaris, a més, s’han convocat amb 48 hores de temps. És el que marca la llei, però és just per examinar a fons tota la documentació, sobretot per aquelles formacions que treballen de manera assembleària, com Junts i la CUP, i que han de donar a conèixer els punts del ple i debatre el sentit del vot. Les Comissions informatives, concebudes com a reunions on el govern informa i l’oposició escolta, també s’avisen amb 48 hores de temps.

Junts reclama a l’alcaldessa, Ester Pujol, que “la nova governança” que va prometre en campanya l’apliqui en el dia a dia i sigui més transparent i flexible a l’hora de crear espais de debat i trobada amb l’oposició. Ben diferent és el tarannà mostrat fins ara per ERC. El portaveu de Junts, Isaac Salvatierra, ha tingut una reunió “molt positiva” amb el primer tinent d’alcalde, Ricard Fabra, per parlar sobre el procés de substitució de la directora de Ràdio Tiana, que va plegar al juliol. ERC assegura que vol encetar un procés transparent i consensuat amb totes les forces representades a l’Ajuntament.

 

 

 

Junts pregunta al Govern sobre els problemes d’aforament a la piscina

Junts per Tiana ha enviat aquesta setmana al Govern una bateria de preguntes urgents adreçades a l’alcaldessa, Ester Pujol, la regidora d’esports, Núria Blasco i el regidor de Medi Ambient, Xavier Doñate, per tal que les responguin en el menor temps possible.

Un cop més, són temes urgents i sensibles i que, davant l’organització municipal del Govern és impossible tractar-les en els plens fins al setembre.  Totes les preguntes i peticions de documentació surten ja de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i del treball dels regidors a l’ombra de l’agrupació d’electors.

La regidora de Junts, Cristina Comas ha enviat diverses preguntes sobre l’aforament de la piscina municipal, el manteniment de les instal·lacions i l’estat de la gespa.

20150721_162656

Junts ha rebut diverses consultes de veïns i veïnes que s’han quedat fora la piscina tot i ser socis. Denuncien que hi ha saturació i que el conveni amb Montgat, que intercanvia l’abonament de l’aparcament i el de la piscina, els perjudica.

“Éls nostres regidors a l’ombra han estat treballant. S’han informat, han parlat amb els afectats i a partir d’aquí s’han fet les preguntes. El Govern a l’ombra està treballant”.

També s’ha preguntat a l’alcaldessa sobre la situació de la casa okupada del carrer Els Vessants, 17 i les diferents actuacions policials. La pregunta també surt de les preguntes i queixes dels veïns d’aquest carrer que se senten desinformats.

IMG_0065

A més, Junts també demana la Relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Tiana, els tres projectes de rehabilitació de la masia de Can Gaietà i el catàleg de patrimoni arquitectònic i ambiental.

 

En el mateix correu, també es recorda que hi ha diverses qüestions que es van entrar el 7 de juliol al registre i que es continua esperant la resposta del Govern. Aquí teniu les preguntes anteriors no respostes.

Aquestes són les preguntes de Junts al Govern

Arran dels episodis d’aforament complert a la piscina municipal en què alguns usuaris socis de l’equipament s’han quedat fora en plena onada de calor, i arran també de l’estat de les instal·lacions,
el grup municipal de Junts per Tiana voldria adreçar les següents preguntes a l’alcaldessa, Ester Pujol, a la regidoria d’Esports, Núria Blasco, i al regidor de Medi Ambient, Xavier Doñate:

– Quin és l’aforament de la piscina municipal?

– Quants socis de Tiana, quants de Montgat i quants d’altres municipis hi ha registrats aquest estiu?

– Quantes entrades es venen de mitjana al dia?

– Quina incidència hi té el conveni assumit amb l’Ajuntament de Montgat sobre l’increment de l’aforament?

– Quantes vegades s’han hagut de tancar portes aquest estiu a causa de l’aforament complet?

– Quines accions s’estan fent davant l’aforament complert d’alguns dies?

– Hi ha algun protocol establert que garanteixi que els socis puguin fer ús de les instal·lacions de manera prioritària?

– Quin és el motiu del mal estat de la gespa? Quines solucions s’han previst?

– Qui s’ocupa de la neteja de les instal·lacions? (zona de bany, vestuaris, bar)

Arran de reiterades ocupacions de la casa número, 17 del carrer Els Vessants i la preocupació dels veïns, el grup municipal de Junts per Tiana voldria adreçar les següents preguntes a l’alcaldessa, Ester Pujol.

– En quina situació legal es troba actualment la casa?

– Quantes ocupacions té constància l’Ajuntament que hi hagut a la casa?

– Quines accions s’han fet per part de la policia local i l’Ajuntament?

També voldríem tenir accés a la següent informació:

– Els tres projectes de rehabilitació de la masia de Can Gaietà- Catàleg de Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Tiana
– Relació de llocs de treball de l’Ajuntament (Document amb la descripció de cada lloc, sous, complements, requisits).

 

Si ens vols fer arribar qualsevol incidència, problema o preocupació, pots fer-ho enviant un correu a: junts@juntstiana.cat. El govern a l’ombra de Junts t’escolta, analitza la situació i, si cal, la porta al ple.

Foto de capçalera: La Local-Ràdio Tiana

Àrea Metropolitana de Barcelona

Socialistes, Entesa pel Progrés Municipal  i ERC han arribat a un Acord de Govern de la institució AMB per al mandat 2015-2019. Aquest acord determina els objectius i les línies estratègiques de l’AMB per al nou mandat 2015-2019.

  Acord Govern AMB (88,1 KiB)

El Consell d’Alcaldes Metropolitans, és una reunió en la qual participen els 36 alcaldes metropolitans. Aquí és on s’ha proposat Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, com a candidata a presidenta de l’AMB i on ha estat ratificada durant la Constitució del Consell Metropolità. D’aquests 36 alcaldes, 13 són nous i, per tant, entren a formar part, per primer cop,  d’aquest òrgan.

  Consell d'alcaldes metropolitans (193,7 KiB)

El Consell Metropolità, que està format per 90 consellers i conselleres, és el màxim òrgan de govern de l’AMB. Cada un dels 36 municipis disposa d’un número de consellers en proporció al seu pes demogràfic. Els alcaldes i alcaldesses dels municipis són membres nats del Consell, a més dels regidors i regidores designats pels Ajuntaments, fins a arribar al nombre estipulat per a cada municipi. L’alcaldessa Ester Pujol, és la representant de Tiana.

Aquí teniu els representants de cada municipi.

  Consell metropolità (65,6 KiB)

Els alcaldes i regidors que formen part de l’AMB cobren la seva assitència als plens en concepte de dietes. Aquí teniu la relació segons el càrrec que ocupen.

  Dietes per assistència AMB (123,8 KiB)

Què és l’AMB?

L’AMB és l’administració pública de l’àrea metropolitana de Barcelona formada per un total de 36 municipis.

La constitució com a administració pública es va fer el 21 de juliol del 2011, d’acord amb la Llei 31/2010 aprovada pel Parlament de Catalunya. Des d’aquell moment, l’AMB substitueix les tres entitats metropolitanes vigents fins en aquella data: la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Entitat del Medi Ambient i l’Entitat Metropolitana del Transport.

L’AMB té competències en transport, urbanisme i medi ambient. Ara mateix el gran projecte en el que es treballa és el Pla Director Urbanístic, el PDU, que ha de substituïr el PGM, el Pla General Metropolità.

Les subvencions de les entitats, a la informativa de cultura

Dimarts es constitueix la Comissió Informativa de cultura presidida per la regidora, Núria Blasco.

Durant la reunió es donarà compte a tots els grups de la proposta de concessió de subvencions a les entitats culturals, socials i esportives, per aquest any 2015.

La regidora Cristina Comas representa Junts en la comissió informativa de Cultura, Esports i Activitats ciutadanes. La reunió és dimarts, 28 de juliol, a les 18h a l’Ajuntament.

Aquest és l’ordre del dia:

  Ordre del dia comissió informativa cultura, esports, activitats ciutadanes 28-07-2015 (40,4 KiB)

Foto capçalera: Cristina Comas en l’última representació teatral ‘Benedetti’ (La Local-Ràdio Tiana)

 

 

 

Ple extraordinari per tancar el juliol

Aquest dimarts, 28 de juliol, es reuneix el ple de l’Ajuntament per portar a aprovació alguns temes abans de les vacances. Novament és una sessió extraordinària, perquè a l’agost no hi ha ple, per tant no hi haurà mocions, precs ni preguntes de l’oposició sobre cap tema aliè a l’ordre del dia marcat pel Govern.

Les propostes d’acord es van tractar dijous durant les comissions informatives de Presidència i Serveis Centrals.

Entre els punts a aprovar hi ha la modificació del coeficient del cadastre, les festes locals de l’any que ve: 13 de Juny i 16 de setembre que es consensuaran amb comerciants i AMPAS perquè cauen en divendres i dilluns.

També, la renovació del Jutge de Pau suplent: José Ignacio Plans Bolivar

Us adjuntem l’ordre del dia del ple, que s’ha convocat aquest divendres al matí, i les propostes d’acord que s’han d’aprovar.

  Ordre del dia 28-07-2015 (47,4 KiB)

  Ple 28 de juliol de 2015. Propostes (358,7 KiB)

El ple és dimarts, 28 de juliol a les 19h. Es pot seguir des de la mateixa sala de plens o bé des de casa per Ràdio Tiana (107.2 FM)

Junts en farà el seguiment a través del seu twitter @juntstiana

Escolta el Resum del ple a La Local

PLENS DE L’AJUNTAMENT DE TIANA

En aquest enllaç pots consultar tota la informació dels plens municipals

 

Aquest dimecres, assemblea oberta

Junts per Tiana convoca una nova assemblea oberta per tractar diversos temes abans de les vacances i reprendre el mandat al setembre.

La reunió és oberta a tots els veïns i veïnes, així com als mitjans de comunicació, i seguirà el següent

Ordre del dia:

1.- Aprovació de l’acta de la darrera assemblea
2.- Posicionament 27S
3.- Actes 11S
4.- Estat de les consultes fetes a l’Ajuntament
5.- Eina OAC i funcionament intern consultes
6.- Contactes representants sindicals treballadors Ajuntament
7.- Estat de comptes i tràmits subvencions
8.- Precs i preguntes

L’assemblea és el proper dimecres, 29 de juliol, a les 19h a la Sala Sant Jordi del Casal. 

Primeres comissions informatives

Dijous hi haurà les primeres comissions informatives d’aquest mandat. Es constitueixen la Comissió Informativa de Presidència, presidida per l’alcaldessa Ester Pujol, i la de Gestió i Millora de l’Administració i Serveis Centrals, presidida pel primer tinent d’alcalde, Ricard Fabra.

En la primera, es tractarà la rebaixa del valor cadastral que demana l’alcaldia. En la convocatòria no consta quin tant per cent es proposa rebaixar. També es proposarà el Jutge de Pau suplent i es votarà la proposta de les festes locals del 2016. Tampoc consta en la convocatòria ni el nom proposat pel suplent del Jutge de Pau ni la proposta del Govern sobre quines han de ser les festes locals per l’any que ve.

I en la segona, es porta a aprovació definitiva el compte general del pressupost 2014 per a tramitar-lo a la Sindicatura de Comptes.

Les dues comissions informatives tenen el portaveu Isaac Salvatierra com a representant de Junts. Davant el període de vacances i l’absència del portaveu, el substituirà, la regidora Cristina Comas.

Aquí pots consultar les dues convocatòries de les comissions informatives.